ردکردن این

فیلتر لیست سهام در انتظار

فیلتر لیست سهام در انتظار

مقدمه ای بر یک استراتژی معاملاتی 

روشهای مختلف و متنوعی برای فیلتر و رصد سهامی که در محدوده حمایت های تکنیکالی خود هستند وجود دارد که معامله گران بازار هر یک بسته به سلیقه شخصی خود از آنها استفاده می کنند. خرید در کف تکنیکالی سهام یکی از سبک های معامله گری است و طرفداران خاص خود را دارد. از جمله صاحب نظران کارکشته و صاحب سبک جهانی، الکساندر الدر می باشد که با مفاهیم بسیار ساده و قابل فهم مبتنی بر میانگین های متحرک و همگرایی/واگرایی میانگین ها، توانسته علاقه مندان بیشماری را به خود جذب کند. 

الکساندر الدر کیست؟

الدر، استراتژی مدنظرش به نام ایمپالس سیستم را در چند کتاب و هر بار با اصلاحاتی در ویرایش های جدید به تکامل رسانده است و البته پایان راه نیز نخواهد بود. اصول کلی و نکات برجسته این استراتژی به همراه جزئیات شرایط ورود و خروج به معامله در کتاب استراتژی معاملاتی بورس تشریح شده است. 

درباره استراتژی ایمپالس سیستم بیشتر بدانید

استراتژی خرید در برگشت های جذاب

سهامی را در نظر بگیرید که در یک روند صعودی، اکنون طی یک مدت نسبتا طولانی در یک اصلاح فرسایشی قرار گرفته و قیمت در حال نزدیک شدن به حمایت های دینامیک اصلی خود می باشد. یا سهامی را در نظر بگیرید که در یک روند نزولی قرار گرفته و نشانه هایی از برگشت روند در آن هویدا شده است. 

فصل چهارم از کتاب استراتژی معاملاتی بورس به  استراتژی خرید در برگشت های جذاب اختصاص داده شده که بر پایه یک الگوریتم مشخص، شرایط ورود به معامله را مبتنی بر ایمپالس سیستم تشریح می کند. 

حتما بخوانید!
Türkiye Resmi Web Sites

در مورد استراتژی خرید در برگشت های جذاب بیشتر بدانید

ماهی گیری در عمق

استراتژی خرید در برگشت های جذاب مشابه ماهی گیری در عمق است. هر چه قلاب ماهی گیری در عمق بیشتر قرار بگیرد، ضمن اینکه از تلاطم و نوسانات شدید آب در سطح خبری نیست، احتمال شکار ماهی های بزرگتر بیشتر است. در بازار بورس نیز خرید سهامی که در حال سکون و آرامش بوده و به اصطلاح در شرایط دمایی سردی قرار دارند با رعایت تکنیک هایی که در کتاب تشریح شده، احتمال سودآوری بیشتری دارند. 

این نکته را درنظر داشته باشید که همه سهامی که اکنون روندهای پرقدرتی را طی می کنند و عده ی بیشماری از معامله گران در حسرت خرید آنها در صف های خرید هستند، روزگاری در شرایط سکون و آرامش بوده اند. 

فیلترنویسی لیست سهام در انتظار

اکنون نوبت شماست که با درک صحیح از مفاهیم شناخت روند تشریح شده در فصل اول کتاب در گام نخست بتوانید سهام بازار را از نظر جهت روند، تفکیک کنید. در گام دوم بایستی مطابق با الگوریتم تشریح شده در فصل چهارم کتاب و مفاهیم اساسی ایمپالس سیستم در فصل اول و دوم کتاب، بتوانید سهامی که در آستانه برگشت روند هستند را از فیلتر دوم عبور دهید. 

بایستی توجه داشت که سهام به نمایش درآمده در این فیلتر، به معنای خرید نبوده و باید تا نشانههای کامل برگشت روند در ایمپالس سیستم منتظر ماند. هیچگاه برای ورود عجله نکنید. این یک شعار اساسی است.

استراتژی خرید پله ای

در عین حال برای ورود در منفی ها و قبل از حرکت صعودی سهم، باید به الزامات خرید در این سطح توجه داشته باشید. خرید پله ای از اصول ورود در منفی ها است.

حتما بخوانید!
Zakłady Bukmacherskie W Polsce 19+ Aktualnych Bonusó

پرایس اکشن

عده ای نیز از پرایس اکشن برای ورود و یافتن نشانه های برگشتی در سهم استفاده می کنند. الگوهای برگشتی سایه نوعی از پرایس اکشن است که در تلفیق با فیلتر سهام در انتظار می تواند نتایج موثرتری به همراه داشته باشد. 

در مورد فیلترنویسی الگوهای پرایس اکشن سایه برگشتی بیشتر بدانید

تابلوخوانی

یکی از فاکتورهای کلیدی در انتخاب سهام مناسب از لیست سهام در انتظار توجه به پارامترهای تابلوخوانی می تواند، کمک حال باشد. پارامترهایی چون نسبت خرید به فروش حقیقی، نسبت حجم به میانگین ۱۵ یا ۳۰ روزه از جمله موارد تابلوخوانی هستند که می توانند در تلفیق با فیلتر لیست سهام در انتظار استفاده شوند.

نتیجه  فیلترلیست سهام در انتظار در محیط فیلترنویسی سایت آسان بورس در تصاویر زیر آورده شده است. 

نمونه هایی از سهام لیست انتظار نیز در ادامه آورده شده است.

برای مثال در تصویر فوق مربوط به فیلتر لیست سهام در انتظار، یک الگوی سایه برگشتی ( الگوی چکش) قدرتمندی شکل گرفته و در ادامه سهم با صف های خرید به کار خود ادامه داده است. 

برای مثال در سهم فوق نیز بر اساس استراتژی ایمپالس سیستم، موقعیت خرید در تایم فریم هفتگی شناسایی شده است. سهم در همجواری با میانگین بلند مدتی ۱۰۰ روزه واکنش خوبی داده و با صف خرید همراه شده است. در تصویر زیر ایمپالس سیستم نمودار در تایم فریم هفتگی نشان داده شده است. 

سیگنالهای نشان داده شده در تصویر با استفاده از اندیکاتور پولبک صادر شده است. 

درباره اندیکاتور پولبک بیشتر بدانید 

فرم ثبت نام