ردکردن این

صندوق های سرمایه گذاری چه سهامی می خرند؟

صندوق های سرمایه گذاری چه سهامی می خرند؟

صندوق های سرمایه گذاری 

صندوق های سرمایه گذاری ابزاری و امکانی برای سرمایه گذاری غیرمستقیم در بازار بورس است. صندوق‌های سرمایه گذاری انواع مختلفی دارند که به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهند تا به کمک صندوق به‌عنوان یک واسطه در بازار بورس مشغول به فعالیت شوند.

این صندوق ها انواع مختلفی دارند که آنچه در این مقاله موضوع بحث است، آگاهی از شیوه سرمایه گذاری صندوق ها و ترکیب پرتفوی سهام آنها در بازار بورس است. در واقع می خواهیم بدانیم، صندوق های سرمایه گذاری، چه سهامی می خرند؟

انواع متنوعی از صندوق های سرمایه گذاری وجود دارند که بسته به میزان درصد سرمایه گذاری در بخش های مختلف تقسیم بندی می شوند. برای مثال صندوق سرمایه گذاری در سهام حداقل۷۰ درصد دارایی صندوق را در فعالیت‌ها و سرمایه گذاری در سهام بورسی استفاده می‌کند. ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز بنا به تصمیم‌گیری مدیر صندوق به فعالیت‌‌های دیگری نظیر: سرمایه گذاری در اوراق مشارکت، اوراق بهادار، سپرده‌گذاری بانکی و… اختصاص پیدا می‌کند.

 

درباره انواع صندوق های سرمایه گذاری بیشتر بدانید

بهترین صندوق سرمایه گذاری کدام است؟ 

بهترین صندوق سرمایه گذاری را باید در بررسی سوابق عملکرد آن و در مقایسه با سایر صندوق های رقیب، جستجو کرد. برای مقایسه و آگاهی از عملکرد این صندوق ها، می توانید از اطلاعات مفید سایت فیپ ایران به نشانی www.fipiran.com استفاده کنید. برای نمونه صفحه مربوط به نمایش و مقایسه صندوق ها در تصویر زیر آورده شده است. همچنین می توانید از سایت سازمان بورس و اوراق بهادار به نشانی www.seo.ir اطلاعاتی در این مورد دریافت کنید.

آنها بخشی از پول هوشمند هستند! 

با فرض معقول اینکه صندوق های سرمایه گذاری از کارشناسان مجرب و کارکشته بازار استفاده میکنند، قطعا پرتفوی سهام آنها در بازار بورس می تواند جذاب و قابل تامل باشد. کارشناسان این صندوق ها بر پایه مجموعه ای از تحلیل های کم نقص و کم ریسک، به سهام ارزنده ای دست خواهند یافت که بررسی و رصد آنها در چارچوب استراتژی معاملاتی شخصی می تواند در افزایش بهره وری و سودآوری موثر واقع شود. قطعا آنها بخشی از پول هوشمند هستند که بایستی در محاسبات خود در نظر بگیریم. 

بی توجهی به خرید حقوقی ها و یک تناقض 

در اغلب مفاهیم آموزشی موجود، از رفتار حقوقی ها در خرید و فروش های سهام بازار چشم پوشی می کنند و در محاسبات ورود و خروج نقدینگی پول هوشمند، آنها را در نظر نمی گیرند. یک اصل انکارناپذیر در خرید، کسب سود است و از این دیدگاه تفاوتی بین خریداران حقیقی و حقوقی وجود ندارد. در واقع اولین و مهمترین هدف از خرید یک سهم، سودآوری آن است. آنچه به درستی قابل تشخیص نیست و می تواند دلایل بسیار گسترده ای داشته باشد، به هنگام فروش است. در هنگام فروش، هر دلیلی می تواند توجیه گر قصد فروشنده باشد و البته آنهم به حقیقی یا حقوقی ارتباطی ندارد. اگر یک شرکت حقوقی به واسطه پرداخت حقوق پرسنل خود، بخشی از سهام خود را می فروشد به همان دلیل نیاز به پول نقد، حقیقی نیز اینکار را خواهد کرد، هرچند هیچ توجیه تکنیکالی در پس آن وجود نداشته باشد. 

سبد سهام ماهیانه صندوق ها

بعد از انتخاب صندوق های با عملکرد مناسب، نوبت به رصد رفتار آنها در بخش خرید و فروش سهام بازار بورس می رسد. برای این منظور در پایان هر ماه شمسی با مراجعه به سایت کدال می توانید پرتفوی ماهیانه آنها را دریافت کرده و از وضعیت خرید و فروش آنها در بخش سهام آگاه شوید.

فرم ثبت نام