ردکردن این

استراتژی نوسان گیری در ایمپالس سیستم

استراتژی نوسان گیری در ایمپالس سیستم

استراتژی نوسان گیری چیست؟

عده ای از فعالین بازار سرمایه به دنبال سیگنال نوسان گیری روزانه هستند. این افراد تلاش دارند تا بتوانند از افت و خیرهای قیمت سهم کسب سود کنند. با یافتن سطوح حمایت سهم و افزایش تقاضا برای سهم خرید انجام شده و در سطوح مقاومت با حداقل سود فروش انجام می شود.

بهترین اندیکاتور نوسان گیری

عده ای سعی دارند بتوانند بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری را بیابند. از میان انبوهی از اندیکاتورهای پیشرو و پسرو، آیا اندیکاتور هوشمندی برای اطمینان بخشیدن برای خرید یک سهم وجود دارد؟ واقعیت این است که سیستم معاملاتی نوسانگیری  منحصر به فردی وجود ندارد. ابزارها و اندیکاتورهای مختلفی برای نوسان گیری وجود دارد که بسته به شدت و ضعف تغییرات و شناوری قیمت سهام، می توانند دارای نقاط قوت و ضعفی باشند. تلفیق چندین اندیکاتور برای پوشش نقاط ضعف عملکرد سیستم معاملاتی نوسان گیری، بیش از آنکه بتواند رهگشا باشد، عمدتا باعث سردرگمی بیشتر و کلافگی معامله گر خواهد شد.

فیلترهای نوسان گیری

یکی از روشهای معمول برای شناسایی و انتخاب سهام برگزیده و مناسب نوسان گیری، استفاده از فیلترنویسی در بسترهای آماده و آنلاین مانند سایت مدیریت فن آوری بورس تهران است. البته امروزه با ابتکار عمل و خلاقیت صاحب نظران امر استارت  آپ های جذابی چون  آسان بورس و تابلوخوانی شکل گرفته که امکان ساده سازی فیلترنویسی و یافتن سهام جذاب مناسب نوسان گیری فراهم شده است.

با استفاده از فیلترهایی مبتنی بر اندیکاتورهای پیشرو مانند RSI،STOCHASTIC،%R و یافتن نواحی اشباع فروش و موقعیت سطوح حمایتی سهم در کنار استفاده از  پرایس اکشن و حتی تلفیق آن با گزاره های تابلوخوانی مانند قدرت خریدار به فروشنده، نسبت حجم و … می توان سهام ارزنده برای نوسان گیری را شناسایی کرد.  

حتما بخوانید!
"Ten Melhores Cassinos Online Do Brasil ️ Top Sites Na 202

سیستم معاملاتی نوسان گیری

استراتژی معاملاتی ایمپالس سیستم بر پایه میانگین متحرک و اندیکاتور مکدی(MACD) و کانال میانگین قیمت قرار گرفته و پیشتر درباره آن توضیح داده شده است. یک سیستم معاملاتی ساده و در عین حال کارآ. 

توضیحات کامل این سیستم معاملاتی در کتاب استراتژی معاملاتی بورس به همراه کدهای فیلترنویسی آورده شده است. 

در این استراتژی خرید در ناحیه ارزشمند قیمتی و در زیر میانگین متحرک نمایی کوتاه مدتی و فروش در بالای میانگین و در سقف کانال میانگین انجام خواهد شد. 

در این سیستم معاملاتی، خرید با کراس میانگین انجام نمی شود، بلکه خرید در زیر میانگین و قبل از کراس انجام خواهد شد. 

در این رابطه از اندیکاتور پولبک برای گرفتن سیگنالهای خرید در نرم افزار مفیدتریدر(متاتریدر۵) استفاده شده است. نمونه سیگنالهای خرید و فروش در شکل زیر مشاهده می شود

فرم ثبت نام